Ιστορία του Τμήματος
Το Τμήμα Εργοθεραπείας της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας (Σ.Ε.Φ.Α.Α.Ε.) του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) ιδρύθηκε το 2024 με το άρθρο 8 του Ν 5094/2024 (Α’ 39) .
Η φοίτηση στο Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Εργοθεραπείας οδηγεί σε πτυχίο Εργοθεραπείας (χωρίς ειδικεύσεις και κατευθύνσεις). Οι κάτοχοι πτυχίου Εργοθεραπείας μπορούν να αποκτήσουν άδεια άσκησης επαγγέλματος εργοθεραπευτή από το Υπουργείο Υγείας, μετά από την εγγραφή τους στον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργοθεραπευτών (Ν.4461/17). Σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων το επίπεδο του τίτλου σπουδών (πτυχίο Εργοθεραπείας) οριοθετείται στο 6ο (αντίστοιχο του Bachelor’s Degree).
Σκοπός του Τμήματος
Βασικός σκοπός του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών είναι η άρτια θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών/τριών στους σημαντικότερους τομείς της Εργοθεραπείας, η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις βασικές αρχές και μεθόδους της εργοθεραπευτικής αποκατάστασης, η ανάπτυξη της έρευνας και της καινοτομίας στον τομέα της Εργοθεραπείας και η ανάπτυξη και προώθηση της επιστήμης της Εργοθεραπείας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στοχεύει επίσης να ενισχύσει σημαντικά και να εμπλουτίσει συμπληρωματικά τη δεξαμενή των εργαλείων βελτίωσης της αυτοσυντήρησης στην απλή καθημερινότητα καθώς και της ποιότητας ζωής των κλινικών πληθυσμών με τα εξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα που υπηρετεί.
Αποστολή του Τμήματος
Η αποστολή του Τμήματος Εργοθεραπείας, περιλαμβάνει:
– τη διεπιστημονική προσέγγιση της έρευνας και την μαθησιακή εμπειρία έτσι όπως διαμορφώνεται από τα αντικείμενα που θεραπεύει η Σχολή,
– την ενσωμάτωση ακαδημαϊκών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων οι οποίες είναι σύμφωνα με τις συνεχώς εξελισσόμενες διεθνείς πρακτικές και εξελίξεις στο αντίστοιχο γνωστικό πεδίο,
– την ενσωμάτωση διαδικασιών διασφάλισης και ενίσχυσης της ποιότητας όσον αφορά στο σύνολο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται,
– την εξέλιξη των μεθόδων διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης των φοιτητών που εφαρμόζονται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων,
– τη συνεργασία με τους διεθνείς και εθνικούς συναφείς επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς και οργανισμούς οι οποίοι διαμορφώνουν τις εξελίξεις στο ευρύτερο γνωστικό πεδίο της Εργοθεραπείας
– τη δυνατότητα εργασιακής εμπειρίας που θα αποκομίζουν οι προπτυχιακοί φοιτητές/τριες μέσω των σπουδών τους και θα αντανακλάται στις προοπτικές που δημιουργούνται για την περαιτέρω επαγγελματική τους ενασχόληση, η οποία συνδέεται με την αγορά εργασίας